مصاحبه آرشیو خبر ها
اعجوبه‌ در تورین، قطعه گمشده در میامی

اعجوبه‌ در تورین، قطعه گمشده در میامی

 

امیدواری برخی از منتقدان ناامید پس از تماشای دو دیدار تدارکاتی یوونتوس، دیدگاه‌های جدیدی را در مورد خرید جدید بیانکونری ایجاد کرده است. با اینکه در هفته‌های اخیر گفتگوهای مختلفی با کارشناسان ورزشی در مورد این بازیکن 22 ساله انجام داده‌ایم اما یکبار دیگر به سراغ یکی از مفسران سرشناس فوتبال در آمریکا رفتیم و از او درباره خرید جدیدمان پرسیدم. در این بین بد ندیدم سراغی نیز از متوئیدی و هیگواین بگیریم و جویای احوال بازیکنان سابق‌مان شویم. روبرتو آبراموویتز تحلیل‌گر ESPN در این گفتگو برایمان از هیجان فوتبال‌دوستان آمریکایی برای دیدن عملکرد وستون مک‌کنی در لباس سیاه و سپیدپوشان تورین گفت و از هیجان پیوستن ال‌پیپیتا به اینترمیامی و تحولی که او در فوتبال این کشور ایجاد خواهد کرد ما را بهت‌زده کرد. به تعبیری خودمانی، همانقدر که ما از کوچ متوئیدی و هیگواین خرسند شدیم، یانکی‌ها هزاران برابر شادمان‌تر شده‌اند!

 

 

واکنش طرفداران فوتبال در ایالات متحده آمریکا از پیوستن وستون مک‌گنی به یوونتوس چگونه بود؟

 

همه بسیار هیجان‌زده هستیم و منتظریم تا او را در قوی‌ترین تیم سری آ ببینیم. یووه هواداران زیادی در آمریکا دارد و پیوستن مک‌کنی به جمع آنها می‌تواند این طرفداران را بیشتر نیز کند.

 

جامعه فوتبال در آمریکا چه انتظاراتی از وستون دارند؟

 

مک‌کنی اعجوبه فوتبال آمریکا است؛ از همان روزهایی که شالکه با مبلغی اندک او را از اف‌سی دالاس خرید، روند مذاکرات و انتقال سر و صدای زیادی برپا کرد. همه می‌دانستیم که او به زودی ارزش‌هایش را به همه نشان خواهد داد.

 

او نسبت به بسیاری از هم‌سن و سالانش در آمریکا خیلی زود با فوتبال اروپا گره خورد. قبل از آمدن به اروپا، کارشناسان فوتبال در کشور شما عملکرد فنی او را چگونه ارزیابی می‌کردند؟

 

همه به آینده درخشان او امیدوار بودند. اف‌سی دالاس امیدوار بود او تا پیش رسیدن به 18 سالگی به تیم ملی راه پیدا کند و با نشان دادن توانمندی‌هایش در آن بتواند با مبلغی بالاتر به اروپا برود. آنها باور داشتند که این اتفاق خواهد افتاد. همه عملکرد بی‌نظیرش در تیم ملی جوانان آمریکا را دیده و به خوبی دریافته بودیم او به به‌زودی مبدل به بازیکنی کلیدی برای تیم ملی خواهد شد.

 

به نظرتان در فوتبال متفاوت و دشوار ایتالیا موفق خواهد بود؟

 

سری آ بهترین مسیر برای پیشرفت است. او باید پیش از هر چیز دیگر استعدادها و توانایی‌هایش را به همه ثابت کند. باید پیش‌فرض‌ها در مورد بازیکنان آمریکایی را تغییر دهد؛ همانطور که کریستین پولیشیچ و جیوانی رینا پیش‌تر در دورتمند و چلسی در این مسیر گام برداشتند. هرچند او بر خلاف آنها لیگی جدید را تجربه خواهد کرد اما همه ما در آمریکا به شدت منتظر دیدن عملکرد او در یوونتوس و فوتبال ایتالیا هستیم.

 

بلیز متوئیدی چند روز پیش اولین بازی‌اش برای اینتر میامی را انجام داد. ورود این بازیکن سابق یووه به لیگ فوتبال آمریکا را چگونه می‌بینید؟

 

انتقال او به آمریکا یکی دیگر از معاملات بزرگ فوتبال آمریکا در سالهای اخیر بود. متوئیدی یکی از بازیکنان سرشناس فوتبال جهان است و وقتی چنین نفراتی به MLS می‌آیند کیفیت فوتبال در این رقابت‌ها را افزایش می‌دهند. او در کنار رودلفو پیزارو (هافبک مکزیکی اینتر میامی) میانه زمین اینتر را به یکی از بهترین‌ خطوط میانی در لیگ آمریکا تبدیل خواهند کرد.

 

و بالاخره اینکه اینتر میامی یکی دیگر از بازیکنان یووه را نیز به خدمت گرفته: گونزالو هیگواین.

 

او حقیقتاً قطعه‌ای گمشده و ناب برای اینتر میامی است. آنها به شدت به یک شماره 9 قدرتمند نیاز داشتند و حالا یکی از بهترین‌های تاریخ فوتبال آرژانتین را برای این نیاز به خدمت گرفته‌اند. او تجربه ملی درخشانی دارد و در باشگاه‌های بزرگ جهان توپ زده است. هیگواین سرمایه‌ای فوق‌العاده برای اینتر میامی و MLS خواهد بود. حضور در لیگ آمریکا قطعاً آمار تماشای تلویزیونی و توجه و علاقه به رقابت‌های فوتبال آمریکا را افزایش خواهد داد.

 

با تشکر از Mirko Di Natale

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: